Zrozumienie preferencji konsumentów w zakresie przenośnych głośników bezprzewodowych

Udostępnij:

Oczekuje się, że w latach 2015-2020 wzrost smartfonów spadnie do poziomu 6%, w porównaniu z 38% w latach 2010-2015. Sprzedaż akcesoriów towarzyszących, takich jak przenośne głośniki bezprzewodowe, ma jednak wzrosnąć, wykorzystując wysoki wskaźnik penetracji smartfonów do zwiększenia popytu. Kluczowe znaczenie dla wzrostu popytu na przenośne głośniki bezprzewodowe ma również rozpowszechnienie serwisów muzycznych, takich jak Spotify, Apple Music, Pandora itp.

Jakość dźwięku jest najwyższym priorytetem
Na podstawie ostatnich badań Analyst Pulse Survey, 80% respondentów wybrało jakość dźwięku jako kluczowy czynnik. Co ciekawe, 44% z nich wskazało ją jako najwyższy priorytet. Jest to kontrast w stosunku do podobnego badania przeprowadzonego w 2015 roku, w którym najważniejsza była przenośność i interoperacyjność z innymi urządzeniami.

Częstotliwość użytkowania napędów wymaga wyższej jakości dźwięku
Zmiana oczekiwań konsumentów, którzy przedkładają jakość dźwięku nad inne kryteria, takie jak przenośność, może być spowodowana częstotliwością użytkowania przenośnego głośnika bezprzewodowego. 47% respondentów korzysta ze swoich urządzeń codziennie lub przynajmniej raz w tygodniu. Wysoka częstotliwość użytkowania sugeruje, że konsumenci korzystają ze swoich głośników nie tylko wtedy, gdy są w podróży.

Przenośne głośniki, które oferują najwyższą jakość dźwięku, są zazwyczaj bardziej obszerne, ponieważ są wyposażone w większe i wyższej jakości głośniki, aby zapewnić lepszą jakość dźwięku. Fakt, że przenośność nie znalazła się w czołówce kryteriów zakupu sugeruje, że konsumenci są skłonni iść na kompromis z większym urządzeniem, jeśli rezultatem są większe wrażenia dźwiękowe i które jest na tyle uniwersalne, że może być używane zarówno wewnątrz jak i na zewnątrz.

W związku z tym, że coraz więcej producentów dąży do zintegrowania Wi-Fi w głośnikach oprócz Bluetooth, znacznie łatwiej jest konsumentom podłączyć przenośne głośniki do swojego smartfonu lub komputera przez Wi-Fi, gdy są w domu. Wielu konsumentów będzie skłonnych zainwestować w urządzenie z wyższej półki w coś, z czego korzystają na co dzień, a nie w tanią, niemarkową opcję. Zgodnie z wynikami badania, znaczne 40% respondentów było skłonnych wydać ponad 50 USD na przenośny głośnik bezprzewodowy, a 18% było skłonnych zapłacić ponad 100 USD za głośnik premium.

Żywotność baterii jest nadal krytyczna
Podczas gdy konsumenci używają swoich przenośnych głośników bezprzewodowych w domu, nie oznacza to, że są skłonni zadowolić się krótszą żywotnością baterii. Na podstawie ankiety znajduje się on na trzecim miejscu wśród kluczowych kryteriów zakupu. Zbieżność technologii z tradycyjną technologią Bluetooth, która obejmuje zarówno Bluetooth, jak i Wi-Fi, spowoduje większe obciążenie dla zużycia baterii. Trudno będzie osiągnąć to, co najlepsze z obu światów, a producenci będą musieli stanąć po ich stronie. Wśród nowych użytkowników, którzy po raz pierwszy skorzystają z technologii Bluetooth, dominować będą głośniki przenośne oferujące długą żywotność baterii, natomiast modele hybrydowe powinny być skierowane do obecnych użytkowników, którzy przechodzą na wyższą jakość dźwięku.

Niewykorzystana szansa
W przeciwieństwie do smartfonów, gdzie pula pierwszych zakupów gwałtownie się kurczy, istnieje wiele niewykorzystanych możliwości w przenośnych głośnikach bezprzewodowych, aby uchwycić pulę pierwszych użytkowników, zwłaszcza tysiąclecia. Wyzwaniem dla producentów będzie zachęcenie tej grupy zaawansowanych technologicznie konsumentów do dokonania pierwszego zakupu i przejścia na wyższy model cenowy podczas kolejnego zakupu.

W kolejnym artykule na temat wyników badania zostaną zbadane preferowane przez konsumentów drogi zakupu przenośnych głośników bezprzewodowych oraz sposób, w jaki producenci i sprzedawcy detaliczni mogą dostosować się do zmieniających się nawyków konsumpcyjnych.

Tagi
Elektronika użytkowa